Annons:
Etikettdagens-skratt
Läst 4877 ggr
[SvenA]
1/16/10, 11:12 AM

Roliga historier

Har du någon rolig historia så berätta den gärna här vi har alla ett behov av ett skratt emellanåt

Annons:
[KinaSylejmani]
1/16/10, 11:47 PM
#1

Ingemar och hans fru bor i Östersund. En vintermorgon, när de åt frukost hörde dom nyhetsuppläsaren på radion säga:
-"Vi kommer att få 8-10 cm snö idag. Vi vill därför att ni parkerar er bil på den sida av gatan med jämna husnummer, bara så att snöplogen kommer fram" varpå Ingemars fru går ut och flyttar bilen.

En vecka senare när de än en gång äter frukost, hör de följande meddelande på nyheterna: Vi väntar in ett nytt snöoväder idag, och räknar med snömängder på cirka 15-20 centimeter. Vi vill därför att ni parkerar bilen på den sida av gatan med ojämna husnummer, bara så att snöplogen kommer fram.

Ingemars fru går lydigt ut igen, och parkerar bilen på den sida vägen som nyhetsuppläsarna nämnde.

Nästa vecka utspelas samma scenario ännu en gång.
Nyhetsuppläsaren meddelar att det väntas mer snö.
-"Vi räknar med 14-16 cm snö idag. Vi vill därför be er att parkera era bilar på den.." Då försvinner strömmen, och radion tystnar.

Ingemars fru blir mycket upprörd, och med ett bekymrat
ansiktsuttryck säger hon till sin man: -"Älskling, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vilken sida av gatan ska jag nu parkera bilen på?! Du vet, så att snöplogen kommer fram."

Med kärlek och förståelse i rösten, som alla män som är gifta med blondiner alltid har, säger Ingemar: -"Men lilla älsklingen, varför låter du inte bilen stå kvar i garaget, bara idag?"

[SvenA]
1/17/10, 10:35 AM
#2

Så fick man sig det efterlängtade skrattet det var befriande

[KinaSylejmani]
1/18/10, 11:18 AM
#3

En kvinnas list.

En polisman stannar en ung kvinna som kör i 80 km där bara 30 km är tillåtna. Följande samtal äger rum:

-P: Får jag se ditt körkort?

-K: Jag har inget körkort längre. Det togs ifrån mig för några

veckor, sedan när jag körde rattonykter för tredje gången.

-P: Jaså, kan jag då få se registreringsbeviset?

-K: Det här är inte min bil, den har jag stulit.

-P: Vad, bilen är stulen??

-K: Ja - men låt mig tänka efter. Jag tror att jag såg registreringsbeviset i handskfacket när jag la ditt min pistol.

-P: Du har en pistol i handskfacket?

-K: Det stämmer. Den kastade jag in där när jag hade skjutit ihjäl ägarinnan till bilen och efter det att jag hade lagt liket i

bagaget.

-P: Ett lik i bagaget??

-K: Javisst!

Efter den här upplysningen begär den smått ckockade polisen

förstärkning av sin chef. Bilen omringas och när chefen anländer, närmar sig denna långsamt kvinnan och frågar en gång till:

-P: Kan jag få se ditt körkort?

-K: Javisst, här är det (visar sitt giltiga körkort).

-P: Vems är bilen?

-K: Min! Här är registreringsbeviset.

-P: Kan du vara snäll och öppna handskfacket, jag skulle vilja se om det finns en pistol därinne.

-K: Självklart, men jag har ingen pistol där (och det var det

naturligtvis inte heller!).

-P: Kan jag få kasta en blick i bagaget. Min Medarbetare säger att det finns ett lik därinne. (Bagaget är tomt).

-P: Nu förstår jag ingenting längre. Polismannen som stannade dig sa att du inte hade något körkort, att du hade stulit bilen, att det fanns enpistol i handskfacket och ett lik i bagaget.

-K: Fantastiskt!!! Och jag slår vad om att han påstår att jag har

kört för fort också!!!!

[SvenA]
1/18/10, 12:35 PM
#4

Det gäller at finna sig direkt

Fiffilura
1/19/10, 10:20 PM
#5

Detta kunde ha varit någon av mina döttrar… men det är en annan, väldigt , väldigt smart unge!

Mamma är bäst.
 **************
 Jag var ute och gick med min 4 åriga dotter.
 Hon plockade upp något från marken och stoppade det i munnen.  Jag tog saken ifrån henne och sa till henne att inte göra så.
 - Varför då, frågade dottern.
  - För att den varit på marken och den är smutsig och kan vara full  av bakterier.

Då tittade min dotter på mig full av beundran och frågade;  

  - Mamma, hur vet du allt sånt där?

Uh… jag var tvungen att tänka snabbt…
  - Alla mammor vet sånt här. Det är en del av mammaprovet. Vi måste veta sådant annars får vi inte bli mammor.

 Vi gick vidare en stund och min dotter var tyst i 2- 3 minuter, men  hon tänkte mycket på mitt svar, så plötsligt sa hon:
   - Nu förstår jag!! ….Om man inte klarar provet, då blir man pappa va?
   - Precis, svarade jag med ett stort leende på läpparna!!!

Flört

[SvenA]
1/19/10, 10:25 PM
#6

Bra

Annons:
[KinaSylejmani]
1/19/10, 11:08 PM
#7

#5. Den var kalasbra!

[KinaSylejmani]
1/19/10, 11:08 PM
#8

En vacker kvinna sitter ensam vid ett bord på en bar, och en ung man kan inte motstå frestelsen att närma sig henne. "Jag kanske kan få bjuda på en drink?", frågar han försiktigt. "Följa med er till rummet?!", skriker hon uppbragt. Den unge mannen rodnar och förklarar att hon missförstått det hela. "Ni vill alltså att jag skall följa med er till ert hotellrum!?", gapar hon ännu mer upprört. Mannen smyger sig försiktigt tillbaka till sitt bord inför alla gästernas ilskna blickar. När allt lugnat ner sig kommer kvinnan fram till killens bord. "Du, jag är ledsen", säger hon inställsamt, "men jag studerar psykologi, och vill gärna studera hur människor uppträder i pinsamma situationer. Nu kan du få bjuda mig på den där drinken!" Den unge mannen stirrar upprört på henne och ropar: "Tolvhundra spänn? Aldrig i livet!"

[SvenA]
1/20/10, 8:35 AM
#9

Kul att ni kommer med historier det piggar verkligen upp en

Fiffilura
1/20/10, 8:37 AM
#10

ÖNSKNINGAR

 Ett gift par i 60-års åldern firade sin 40-åriga bröllopsdag på en lugn, romantisk liten restaurang

Plötsligt dök en liten vacker fe upp på deras bord. Hon sa:
"För att ni är ett exemplariskt gift par och för att ni är kärleksfulla
mot varandra så kommer jag ge er båda varsin önskan."
Hustrun svarade

"Åh, jag vill resa runt i världen med min älskade make."

Den lilla feén viftade med trollspöt och - poof! - Två biljetter till Queen Mary II dök upp i hennes händer.

Mannen tänkte efter en stund:

"Ja, detta är väldigt
romantiskt, men ett tillfälle som detta kommer aldrig igen. Jag är ledsen min kärlek, men min önskan är att ha en hustru 30 år
yngre än jag."
Hustrun, och feén blev djupt besvikna, men en önskan är en
önskan.
Så feén viftade med trollspöt igen och poof! … Mannen blev
93 år gammal.

Mark
1/20/10, 4:13 PM
#11

Var ute på rean häromdagen, det blev lite pinsamt. Lydig som man är följer jag alla instruktioner nämligen.

På en skylt stod det:
"50% på alla underkläder som avdrages i kassan"  Skäms

[KinaSylejmani]
1/21/10, 6:22 PM
#12

Citat från patientjournaler:

 * Patienten arbetar som elektriker. Inga kända proppar i släkten.

 * 12 cm långt, sårigt underben.

 * Ingen buksmärta, men kan hålla tillbaka den lösa avföringen med vitt bröd.

 * Fick dock besked om att hjärtat var bra, men att hon skulle återkomma om hon blev medvetslös.

 * Poängterar att det är viktigt att patienten håller sig ren mellan fötterna.

 * När hon känner sig trött kan ansiktet vridas åt höger och där stå och smårycka en liten stund.

 * Sköts i hemmet av maken som är militär.

[SvenA]
1/21/10, 10:16 PM
#13

Tänk vad härligt det är med dessa historier nitt i allvaret

Annons:
[KinaSylejmani]
1/22/10, 3:58 PM
#14

En man var ute och cyklade när han plötsligt fick punktering. Det var en bra bit(60km)hem och han klarade inte av att bära cykeln hem så han liftade med en Ferrari. Men nu visade det sig att Ferrariägaren hade storhandlat på Ikea så dom spände fast cykeln bakom bilen och så fick han sitta på cykeln och han skulle plinga om det gick för fort. Sagt och gjort, men efter en stund blev Ferrarin omkörd av en Jaguar så dom två börja köra ikapp. Mannen på cykeln plingade för kung och fosterland men chauffören hörde det inte. De båda bilarna körde rakt förbi en bensinmack där en man med sin motorcykel stod och fick bevittna vad som hände. Han tappade hakan och ringde genast sin kompis.

- Du kan aldrig gissa vag jag har sett! skrek mannen.

- Va´ såg du?

- Först kom en jaguar i full fart, efter honom kom en Ferrari och ville köra om, och efter Ferrarin kom en cykel och plingade om att få köra om!

[KinaSylejmani]
1/24/10, 7:09 PM
#15

Och så var det Åke, som bara levde för att spela golf. Frugan delade inte hans intresse, och trots att han ständigt tjatade på henne att följa med och lära sig att spela blev det nobben. Till en dag då hon till hans förvåning hängde med.

Åke visade frun i korthet grunderna, lade upp bollen på peggen åt henne, och hon klämde i med ett otroligt slag! Bollen gick direkt upp på greenen på treparhålet, och lade sig tillrätta bara halvmetern från hålet…

Medan Åke kippade efter andan frågade frugan otåligt:
"Å vad gör jag nu då?"
"Ja, nu skall Du bara putta ner bollen i hålet där flaggan står!", pep Åke, fortfarande chockad.
"Jaha", sa hon argt, "och varför sa Du inte det från början?"

[SvenA]
1/24/10, 8:57 PM
#16

Kul att det hela tiden kommer nya bra historier

fortsätt gärna

[KinaSylejmani]
1/24/10, 10:39 PM
#17

En väldigt rik ung man bestämmer sig för att köpa en riktigt fin bil och hittar en Porsche 911 turbo - en av världens dyraste bilar. Han vill ju gärna visa upp sin fina bil så han åker ut på stadens gator och glider omkring. Efter ett tag kommer en gammal man på en moped och tittar storögt på bilen. "Det var en fin kärra", sa den gamle mannen. "Visst är det? Den kostar 700 000 kronor", svarade mannen i bilen. "Ojdå", säger den gamle. "En sån skulle man ha." Mannen bestämmer sig för att visa den gamle vad bilen går för och gasar iväg i full fart. Efter tio sekunder står fartvisaren på 150 kilometer i timmen. Plötsligt ser han någonting i backspegeln som närmar sig. Mannen blir väldigt överraskad när han ser att det är den gamle mannen på moppen som håller på att köra ifatt honom. Mannen saktar in och ser att mopeden försvinner förbi honom i en mycket hög fart. "Hur sjutton kan han köra så snabbt?", tänker han för sig själv. Plötsligt ser han att mopeden kommer tillbaka i lika hög fart. Den här gången kör mopeden rakt in i Porschen och smällen blir enorm. Mannen springer ur bilen och ropar till den gamle: "Du är skadad! Finns det någonting jag kan göra för dig?" "Visst," svarar den gamle. "Du kan haka av mina hängslen från din högra backspegel."

[KinaSylejmani]
1/24/10, 10:40 PM
#18

En mamma satt och fyllde i ett kvällstidningstest där bl.a. frågan
"Anser du att du är normalviktig?" dök upp.
Hon läste frågan högt för sig själv och den 9-årige sonen lyssnade och funderade. Sen sa han:
"Nää, mamma, du är inte normalviktig - du är ju jätteviktig!"
Detta om vad som är viktigt i livet. Därmed önskar jag alla mammor en fortsatt trevlig vecka!"

[SvenA]
1/25/10, 9:05 AM
#19

Kul man blir riktigt pigg ab att läsa sådant här

[KinaSylejmani]
1/25/10, 9:21 AM
#20

Det var en norrman, en dansk och en ryss som var strandsatta på en öde ö. Då fick de en flaskpost där det stod: "Ni får en önskning var" Lappen var undertecknad "Anden i flaskan". Dansken önskade att han skulle få komma hem, och vips, så var han borta. Ryssen önskade samma sak och försvann han också. Men då tyckte norrmannen att det blev trist, så han önskade de andra två tillbaka igen!

Annons:
[KinaSylejmani]
2/6/10, 12:59 PM
#21

- Pappa, måste man tänka när man kör bil?
- Javisst, min lille vän, det måste man.
- Är det därför du kör så långsamt.

[SvenA]
2/6/10, 1:34 PM
#22

Vad svarar man på detta

[KinaSylejmani]
2/7/10, 10:50 PM
#23

Kontorsflickan funderar:
- Det är förstås duktigt av datamaskinen att kunna ersätta åtta karlar. Men tänk så tråkigt det kommer att bli på firmafesterna!

[KinaSylejmani]
2/9/10, 11:25 PM
#24

Det var en präst som skulle gå till en av gårdarna i församlingen och beklaga sorgen för frun där, som nyss hade mist sin make. Men av misstag gick han till granngården och träffade frun där. Hon hade nyss förlorat sin cykel och hade inte mycket annat i huvudet just då.
"Det var ju tråkigt det här, sa prästen. Jag måste verkligen beklaga sorgen."
"Ja, visst var det tråkigt," svarade frun. "Men han var ju gammal och sned och vind där fram och höll inte luften där bak. Men det klart, han var ju bra för pigorna att öva sig på."

[SvenA]
2/10/10, 3:06 PM
#25

Här får man sig ett gott skratt vilket var bra efter det datastrul jag har haft

[KinaSylejmani]
2/17/10, 12:57 AM
#26

En gammal man satt på en parkbänk och grät högljutt:
- Vad är det med er? frågar parkvakten.
- Jag är nygift.
- Det är väl inget att gråta över i er ålder. Är hon gammal, ful och
elak?
- Nej då, hon är tjugofyra år, vacker och snällast i världen.
- Har hon kanske lurat av er alla pengar?
- Nej, hon har egen förmögenhet och spenderar allt på mig.
Jag får den godaste maten, de bästa vinerna och jag får älska så
mycket jag vill.
- Då måste ni ju vara en lycklig man. Vad sitter ni då här och gråter
för?
- Jag hittar inte hem!

[KinaSylejmani]
2/19/10, 6:24 PM
#27

Majoren till Bom.
- Kan Bom simma?
- Ja, majorn.
- Bra, var har ni lärt er det?
- I vattnet, majorn!

Annons:
[KinaSylejmani]
2/21/10, 11:00 PM
#28

Det norska paret var i England och skulle åka de berömda dubbeldäckarna. Frun satte sig därnere och herrn däruppe, men han kom snabbt ner.
- Fick du svindel där uppe?
- Nej, men det fanns ingen chaufför.

[KinaSylejmani]
2/22/10, 9:02 PM
#29

En bonde står och vaktar en stor flock med får som betar på kullarna. Då kommer plötsligt en splitter ny BMW på vägen nedanför.
En kille i Boss-kostym, Gucci-skor, med Ray Ban-solglasögon och en YSL-slips sticker ut huvudet ur bilen och ropar till bonden:

- Om jag kan räkna ut hur många får du har på betet, kan jag ta med mig ett av fåren då?

Bonden tittar på killen och på den spridda flocken med får och svarar:

- Det är okej för mig!

Killen kör fram sin BMW till bonden, tar fram sin IBM Thinkpad som han öppnar på motorhuven. Med hjälp av Nokias senaste 3G-telefon kopplar han upp sig mot en NASA-sida på Internet. Med GPS hämtar han den exakta
positionen och matar in den i en satellit som skannar
betesområdet med högupplösta bilder.
Efter en stund öppnar killen den digitala bild han fått mejlad till sig, importerar bilden till Adobe Photoshop, fixar till den lite och skickar den till
Processing Facility i Stockholm.

Inom några sekunder får han ett nytt svar via
mejl där det står: Picture processed and data stored.
Så loggar han in på en MS-SOL-databas via ODBC och laddar ner ett excel-dokument med flera hundra avancerade formler.

När detta är gjort mejlar han all data till en Xircom och på ett ögonblick får han svar. Avslutningsvis gör han en 150 sidors fyrfärgsutskrift på sin minimala HP Colour
Laserjet och kastar ett öga på den sista sidan:

- Du har exakt 1586 djur, säger han.

- Det stämmer, säger bonden, så du kan ta med ett av fåren.

Bonden tittar på när killen går runt för att välja ut ett av fåren som han sen jobbar hårt med att få ner i bagageutrymmet på BMW:n.

Bonden frågar:
- Du, om jag kan säga exakt vad du jobbar med, får jag tillbaka fåret då?

Killen tänker en stund på detta och säger att det är okej.

- Du är konsult, säger bonden.

- Det stämmer! Svarar killen. Hur kunde du veta det?

- Det var lätt, säger bonden. Du kom hit utan att någon bett dig. Du tar betalt för svar som jag redan visste, på en fråga jag inte ställt. Dessutom har du ingen aning om hur den här branschen fungerar!

Så var nu så snäll och öppna bagageluckan och ge mig tillbaka min Bordercollie…

[KinaSylejmani]
3/5/10, 10:39 PM
#30

Polisen till en bilist:
-Stanna människa, du har ju ingen belysning!
-Var tyst och hoppa undan, jag har inga bromsar heller!

[KinaSylejmani]
3/20/10, 12:07 AM
#31

En kvinna kommer in i köket och ser sin man med en flugsmälla i högsta hugg.

 - Vad gör du?

 - Jag jagar flugor.

- Har du haft ihjäl några?

- Ja, tre hanar och två honor!

 Mycket förvånad frågar hon: - Hur vet du skillnaden mellan han- och honflugor?

- Enkelt, tre satt på ölburken och två på telefonen.

[KinaSylejmani]
4/9/10, 10:06 PM
#32

Frun var trött på att göra allt hushållsarbete där hemma, så hon och mannen kom överens om att laga middagen varannan dag.
Dagen efter var det mannens tur och då frun kommer hem så finner hon
mannen spritt språngande naken i köket, med ett glas vatten i handen.
Han säger: I kväll står det kärlek och källvatten på menyn.
Och så blev det! Dagen efter kommer mannen hem, han luktar förväntansfullt och ropar
ivrigt: Vad ska vi äta idag, min skatt?
Varpå frun kommer fram, naken, dåligt sminkad och med riktigt risigt hår och säger: Rester från igår!

[KinaSylejmani]
4/9/10, 10:10 PM
#33

Våren är nu äntligen här och det är tid att tänka på badkläderna.
Jag tänkte dra igång ett ambitiöst träningsprogram för att stolt kunna 
visa upp mej mycket slankare och snyggare när sommaren kommer.
Jag tänkte först vänta tills det blev lite varmare men jag kände mig så taggad att jag börjar direkt.

Jag hoppas att det är fler som vill vara med. Det är så skönt med lite stöttning ibland.

Vi tar det lite lugnt i början och trappar upp det efter hand, eller vad säger du?

Ok, häng på nu!

Skrolla ner. 

 OCH SÅ SKROLLAR VI UPP IGEN!

Såja, det kan räcka för idag.

Glöm inte att stretcha efteråt!

Lycka till!

[KinaSylejmani]
4/28/10, 12:01 AM
#34

En mamma satt och fyllde i ett kvällstidningstest där bl.a. frågan
"anser du att du är normalviktig?" dök upp.
Hon läste frågan högt för sig själv och den 9-årige sonen lyssnade och funderade. Sen sa han:
"Nää, mamma, du är inte normalviktig - du är ju jätteviktig!"
Detta om vad som är viktigt i livet. Därmed önskar jag alla mammor en fortsatt trevlig vecka!"

Annons:
Fiffilura
8/13/10, 7:17 PM
#35

Elva människor hängde i ett rep under en helikopter, tio män och en kvinna. Repet var inte starkt nog för att hålla dem allihopa så de bestämde att en av dem var tvungen att släppa taget för annars skulle de alla falla ner. De kunde inte bestämma vem som skulle bli tvungen att släppa taget  förrän kvinnan höll ett gripande tal. Hon sa - jag släpper frivilligt repet för jag är van att offra mig för make, barn och för män i allmänhet utan att få något tillbaka. När hon avslutat sitt tal började alla tio män att applådera……..

[KinaSylejmani]
8/14/10, 3:04 PM
#36

En blondin och en advokat sitter bredvid varandra på flyget mellan Stockholm och New York. Advokaten frågar om hon har lust att leka en kul lek? Blondinen som är trött och vill ta sig en tupplur, avböjer artigt och vänder sig mot fönstret för att få sig en blund. Advokaten försöker övertala henne med att tala om att leken är mycket lätt och rolig. Han förklarar:
- Jag ställer en fråga till dig, och om du inte vet svaret ger du mig 50 spän, och vice versa.
Hon avböjer igen och försöker få lite sömn. Advokaten säger upphetsat:
- Okej, om du inte kan svaret ger du mig 50 kr och om jag inte kan svaret ger jag dig 5 000 kronor.
Detta fångar blondinens uppmärksamhet och eftersom hon förstår att hans tjat inte kommer att sluta om hon inte går med på att leka leken, så samtycker hon. Advokaten ställer första frågan.
- Hur långt är det mellan jorden och månen?
Blondinen säger inte ett ord, plockar upp plånboken ur sin handväska, tar fram en femtiolapp och ger den till advokaten.
- Okej, säger advokaten, nu är det din tur.
Blondinen frågar advokaten:
- Vad går upp för en kulle med tre ben och kommer ner med fyra ben?
Advokaten, mycket tankfull, tar upp sin laptop och söker bland alla referenser, men inget svar. Han kopplar upp sitt modem med flygtelefonen och surfar på nätet men inget svar. Frustrerad skickar han e-mail till sina vänner och kollegor men utan framgång. Efter en timme väcker han blondinen och ger henne 5 000 kr. Blondinen säger:
- Tack, och vänder sig om för att fortsätta sova.
Advokaten som är mer än lovligt upprörd väcker blondinen och frågar:
- Nå?! Vad är svaret?
Utan att säga ett ord tar blondinen fram en femtiolapp, ger den till advokaten, och somnar om…

[KinaSylejmani]
8/19/10, 2:09 AM
#37

En något överförfriskad man står och knackar frenetiskt på en lyktstolpe.
- Det är nog ingen hemma, säger en förbipasserande polis med ett leende.
- Jo för tusan, ser du inte att det lyser på övervåningen.

sw-s
12/10/10, 1:24 PM
#38

Jag är road av ordvrängerier, typ ordspråk i ny tappning. Kanske tolkar vi orden lite olika? Låt höra!

Här några bidrag från mig, hoppas på fler:

Bra kardat, hälften spunnet.

Snabbt letat, hälften funnet.

En fluga gör ingen soppa.

Upp till toppen
Annons: