Annons:
Etikett0-övrigt
Läst 3780 ggr
[SvenA]
2010-12-07 10:49

I dag har sajten fåtten ny värd

Från och med nu har sajten en ny värd

sajtvärden skriver under namnet sw-s

Lycka till med ditt arbete med sajten

Jag vill samtidigt tacka alla för den tid jag har varit sajtvärd

Jag kommer inte att överge sajten helt jag kommer att titta in lite då och då

eftersom jag själv har varit en inbiten forskare men på grund av at jag nu har tappat synen så kan jag inte fortsäta men jag har all min forsknig kvar så det jag har om mina släkter kan jaghjälpa till med

Jag hoppas at sajten nu blir lite mera aktiv för den behövs verkligen om vi ska föra historien vidare

Annons:
KingZap
2010-12-07 12:18
#1

Tack för den här tiden Sven och välkommen som ny värd sw-s!

[SvenA]
2010-12-07 12:26
#2

#1 Tack för det och tack för att du var Medarbetare åt mig på sajten

sw-s
2010-12-07 12:48
#3

Hej!

Jag har tagit mig an uppdraget att vara Sajtvärd. Än så länge är jag bara signaturen "sw-s", jag hoppas förstås att alla medarbetare stannar kvar.

Håller på att skriva av en gammal förordning från 1803, som avhandlar anläggande av nya stångjärnssmiden. Riktigt intressant läsning, tycker jag. Det blir en artikel av detta om någon eller några dagar. Jag moderniserar en del stavning i texten (ger säkrare träffar vid sökning), men behåller det gamla sättet att formulera sig.

Mvh/sw-s

sw-s
2010-12-08 20:03
#4

Jag fick anledning till att plocka bort ett inlägg, rubriken Hjärngympa. Anledningen är att detta inlägg redan finns på sajten Humor avdelningen Klurigheter.

Signaturen var en annan, så det var säkert inte gjort med avsikt.

Mvh/sw-s

svenne
2010-12-10 16:20
#5

Trevligt att sidan är aktiv igen.

sw-s
2010-12-10 17:34
#6

Ja, och vi är flera av medarbetarna som samlar på järnbrukslitteratur, så det finns mycket att ösa ur. Bäst att precisera frågorna, exempelvis ett landskap eller bruk, för vart ska man annars börja?

Det finns en hel del berättelser nedtecknade i olika hembygdsskildringar. Ofta är de böckerna 50 år gamla eller mer, så när vi väl hittar något kul, så vet vi vart det kan återbeträttas - på Järnbruk iFokus. Här finns plats för de små nyheterna och diverse återblickar, som inte får plats i dagspressen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: