Annons:
Etikettdagens-skratt
Läst 2466 ggr
[SvenA]
2010-01-18 15:25

Var det så här det gick till när jorden blev till?

En typ av skapelseberättelse

Gud skapade åsnan och sade:

"Du skall vara åsna & arbeta från soluppgång till solnedgång. Du skall bära stora lass och vara ointelligent och du skall leva i 60 år."

Åsnan svarade:

"Herre: att leva i 60 år är allt för länge, snälla låt mig bara leva i 30 år."

OCH SÅ BLEV DET…

Gud skapade hunden och sade:

"Du skall vara hund, vakta huset, äta rester och vara människans bästa vän. Och du skall leva i 30 år."

Hunden svarade:

"Herre: att leva i 30 är som hund är allt för länge, Var snäll och ge mig bara 15 år."

OCH SÅ BLEV DET…

Gud skapade Apan och sade:

"Du skall vara apa. Du skall svinga dig från träd till träd, vara rolig och verka som en clown. Du skall leva som apa i 20 år."

Apan svarade:

"Herre: att leva som Apa och Clown i 20 år är allt för länge, var snäll och låt mig bara leva i 10 år."

OCH SÅ BLEV DET…

Gud skapade människan och sade:

"Du skall vara människa, du är den enda förnuftiga, intelligenta varelse som vandrar på jorden. Du skall använda ditt förstånd till att härska över skapelsen och du skall leva i 20 år."

Människan svarade:

"Men Herre, att leva som människa i 20 år är allt för lite, var snäll och ge mig de 30 åren som åsnan inte ville ha och de 15 åren som hunden inte ville ha, och de 10 år som apan slapp.

OCH SÅ BLEV DET…

Och så föds människan, och lever som människa i 20 år. Sedan gifter han sig och får leva som åsna i 30 år, arbetar från tidig morgon till sen kväll och bär tunga bördor. När han får barn kommer ett liv som hund i 15 år, vakta huset och äta rester som barnen lämnat efter sig i kylskåpet. Och på ålderns höst lever människan som apa i 10 år, agerar som en idiot, liknar en clown och roar barnbarnen.

Annons:
chrissan
2010-01-18 17:44
#1

Den var bra!

[KinaSylejmani]
2010-01-18 20:42
#2

Den var kanonbra!

sw-s
2010-12-10 14:53
#3

Den var bra! Häromveckan "skulle grabben bara…" innan han hade tid att äta, så vi lät hans matportion stå kvar på bordet, och hastade iväg till något viktigt.

Grabben ringer mamman och undrar: var det inget kött till maten? Jo, blev svaret - 3 köttfärsjärpar.

Nej, här är bara ett tomt fat. Men hunden ser nöjd ut. :-)

Upp till toppen
Annons: