Annons:
Etikett0-övrigt
Läst 2745 ggr
KingZap
2009-04-21 18:05

Bruks-wikin

Sällskapet Vallonättlingar och Föreningen för Smedsläktsforskning har gemesamt startat en bruks-wiki.

Detta i syfte att dokumentatera bruksorter, bruksmiljöer, dess historik liksom även produktionsmetoder och annat som kan vara av intresse när det gäller vallonsläkters och smedsläkters verksamhet genom århundradena.

Bruks-wikin

Annons:
AndersE
2009-04-22 20:15
#1

#0 Vilken användbar sida!

CarpetDiem
2009-04-23 19:02
#2

Jag är självklart med i föreningen.

Men dessvärre har inte jag samma uppfattning som du Anders angående hemsidorna. Något som jag har har påtalat.
Jag vill att något bör göras åt hemsidan för att den ska bli mer attraktiv.
Jag kan inte tänka mig att det inte är fler än max ett 10 tal personer i veckan som söker sina smedsrötter. Det bör vara bra många fler.

I övrigt tycker jag att de som arbetar med Vallonättlingar och Smedsläkter är mycket kompetenta.

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

KingZap
2009-04-23 22:41
#3

EN wiki blir aldrig bra innan det börjar läggas in saker så det gäller att de börjar fylla den med information som då i sin tur får dit personer som söker information på nätet. Ju mer information det läggs in där desto fler kommer hitta dit. Ungefär som på samma sätt som det här forumet.

CarpetDiem
2009-04-23 23:37
#4

Jo, iofs. Men nu tänkte jag mera på SVÄ och deras hemsida.
Här hoppas jag att vi kan bli bredare.

Ha det!

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

AndersE
2009-04-23 23:45
#5

#3 Precis så är det.

Jag tycker wikin verkar ha ett bra upplägg och där finns redan intressant information. Så förutsättningarna finns.

Det som krävs är - förenklat - två saker.

  1. Att "någon" skriver och använder bra "sökord". Då kommer Google att dirigera intresserade dit.
  2. Att det som "någon" skriver är så bra att man vill återvända och att man själv vill tillföra uppgifter.
CarpetDiem
2009-04-23 23:51
#6

Jo-detta förstår jag också. Bruks-Wikin kan eller rättare sagt - den blir bra.

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

Annons:
Upp till toppen
Annons: